Friday, July 3, 2009

O jeetje!

Over de AP wire kwam het volgende bericht:

Op een bijeenkomst in Italiƫ waar wetenschappers spreken over de Mexicaanse griep, heerst geen gespannen sfeer. Dat zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus vrijdag in het Radio 1-programma Avro in de Praktijk.

Nee, natuurlijk niet. Ze zitten lekker vakantie te houden in Italie, terwijl ze zich verkneuteren over de manier waarop ze het klootjesvolk nu weer gaan vernachelen en de zoveelste poot uitdraaien.
"Geen gespannen sfeer"... Is er dan helemaal niemand die van achter uit de zaal roept: "Onzin!! Jullie belazeren de boel!!" Kijk, dat maakt mij nou ongerust. Dat betekent dat de aanwezige virologen allemaal, zonder uitzondering, corrupt zijn, en hun graantje willen meepikken uit de ruim gevulde ruif van de farma-industrie.
Zo, dus Ab Osterhaus wordt weer eens als spreekbuis aangehaald. Ik heb een vraagje aan de lezers van dit blog:

Weet iemand of het Erasmus MC in Rotterdam onderzoeksgelden ontvangt vanuit de grote farmabedrijven? En zo ja, hoeveel?

O ja, er zullen best mensen zijn die dit weten... maar die houden hun mond natuurlijk stijf dicht.
Ik kan me verder best voorstellen dat men mijn vraag niet wil beantwoorden, omdat niemand mij rekenschap verschuldigd is. Maar... als nu eens een tweede-kamerlid dezelfde vraag zou stellen, zouden we dan wat meer inzicht kunnen krijgen in de factoren die het wetenschappelijk onderzoek aan onze universiteiten in bepaalde richtingen drijven?

No comments:

Post a Comment